Pazar "Brunch"larından nefret ederim!


Pazar günü yapılan toplu "Brunch"lardan nefret ederim! Çok yakın arkadaşların bir araya gelerek yaptığı samimi Pazar kahvaltılarından bahsetmiyorum burada! Yanlış anlaşılmasın. Benim nefret ettiklerim, son dönemlerde moda olmuş yerlerde, sabah kuaförden henüz fırlamış gibi görünen ama üzerlerinde bir kez bile spor yaparken kullanılmamış pahalı marka eşofmanlar ve taşlı-pırıltılı güneş gözlükleriyle salınan kadınlarla, onların içten içe birbirleriyle yarış içinde olan kocaları ve daha da beteri, zır zır ağlayıp bağıran sevimsiz ve şımarık çocuklarıyla, kraldan daha kralcı olan bakıcılarının gittiği, önlerinde sıra sıra jiplerin park ettiği yerlerde yapılan "Brunch"lardır. Kalabalıktır, gürültülüdür, gereksizdir... Garsonlar ortalıkta sinirli sinirli koşuşturur ama çaylar hep geç ve soğuk gelir... Menemen istersiniz, peynirli omlet gelir...Türk kahvesi istediğinizde, iki orta bir sade, bilirsiniz ki, ortak cezveden ne çıkarsa bahtınıza! Bir de o kadar yüksek sesle, garip ve gürültülü müzikler çalınır ki, insanı delirtmek için birebirdir! Ayrıca bunların üstüne dünyanın parası ödenir ve sinirler daha da gerilmiş bir halde evlere yollanılır. Dönüş yolu zaten arapsaçı vaziyettedir. Arabası olan her İstanbullu havayı da güzel bulunca kendini sokağa atmıştır. Sanki bütün acemiler trafiktedir Pazar günleri...Sonunda bitap düşülüp eve dönülür. Ne o? Pazar gezmesi! Yeni hafta için taze enerji!
Oysa sabah şöyle rahatça uyansanız, iki üç gazete alsanız(kültür sanat ve magazin ekleriyle), evde keyfinize göre güzelce bir çay demleseniz, kafanıza göre müziğinizi çalsanız, yumurtanızı tam da istediğiniz gibi "kayısılı" pişirseniz, ekmeğinizi kekikli domatesin zeytinyağına banarken TV'de haftanın önemli olaylarını özetleyen programları seyretseniz (Ben Avrasya TV'de Mustafam Balbayım ve Eminim Çölaşanım'ı seyretsem mesela), sonra mahallede yürüyüşe çıksanız (Ben caddeye çıksam mesela) nasıl olur acaba?
Tabii hepimizin tercihleri başka... Bu benim ideal Pazar'ım... Öyleyseeee....Herkese sevdiği gibi bir Pazar diliyorum:))










Hiç yorum yok:

Tecritte 3. Hafta... Her şey normalmiş gibi yaşamaya çalışmak...

Günler birbirini hızla takip ederken, bir de fark ettim ki, tecritteki 3. haftamızı doldurmuşuz geçen Perşembe. Bugün Cumartesi... Sa...