Erfurt




Geçen sene, BACH turu için çalışırken, bana en büyük sürprizi, adını hayatımda hiç duymadığım Erfurt kenti yapmıştı. Şehir senelerce eski Doğu Almanya'da yani duvarın ardında kaldığı için, gözlerden ırak bir tempoda yaşıyordu. Ancak, duvarın ardında kalmalarına rağmen, Dresden ve Leipzig gibi kentleri, yine de daha iyi biliyordum. Biliyordum değil de, daha çok duymuşluğum vardı. Yani en azından Leipzig'in gelişmiş bir fuarlar kenti olduğunu, Dresden'in de Elbe kıyısındaki Floransa olarak adlandırıldığını biliyordum. Ama Erfurt benim için tamamen boş bir beyaz sayfaydı. En ufak bir fikrim dahi yoktu...İnsanın hiç bir bilgisi olmayınca, önyargısı ya da beklentisi de olmuyor, dolayısıyla her neyle karşılaşsa, bu onu mutlu edip, şaşırtabiliyor. Sonuçta yolum beni Erfurt'a çıkarınca, saklı kalmış bir hazineyle karşılaştığımı farkettim.
Erfurt bugün yaklaşık 210.000 nüfuslu, canlı bir şehir. Türingen eyaletinin başkenti. İlk olarak Erphersfurt adıyla 742 yılında tarih sahnesine çıkıyor. 1392 yılında Erfurt Üniversitesi kuruluyor ve büyük reformcu Martin Luther 1501-1511 arasında buranın öğrencilerinden oluyor. Napolyon Savaşları'ndan sonra 1806'da şehir I. Fransız İmparatorluğu' na bağlanıyor ve 1945'de, meşhur Amerikalı General George Patton yönetimindeki birlikler tarafından alınıyor. Amerikalılar'dan sonra Ruslar geliyor ve sonunda da şehir Doğu Almanya'ya bırakılıyor.
Almanya'nın birleşmesinden sonra ise Erfurt, yeni bir sayfaya başlamış olmanın heyecanını taşıyor. Çarşıları, geleneksel meydan pazarları, içinden geçen nehir kolları ve onların üzerindeki köpüler ve değirmenleriyle eğlenceli, keyifli bir şehir. Misafirlerini de çok iyi ağırlıyor:))
Diğer fotoğraflar ise aşağıda:)))

1 yorum:

sema dedi ki...

harikasın hergün ne yazacaksın diye bekliyorum.

Tecritte 3. Hafta... Her şey normalmiş gibi yaşamaya çalışmak...

Günler birbirini hızla takip ederken, bir de fark ettim ki, tecritteki 3. haftamızı doldurmuşuz geçen Perşembe. Bugün Cumartesi... Sa...