Korona Tecrit Halet-i Ruhiyesi

Korkak bir insan değilim ama haberler o kadar korkutucu ki, gerçekten ne yapacağımı bilemez hale geliyorum yavaştan. Twitter denen ortam insanı kapkara yapmaya yeter de artar bile. Takip ettiğim insanlar ve kurumlar hep muhalif olduğu için, zaten genel akımın tersine gitmelerine ve bu şekilde konuşmalarına alışmıştım. Ama Korona denen bela çıktı çıkalı her şey iyice sarpa sarmaya başladı. Bir tarafta her şeyi kontrol altında tuttuğuna inanmamızı isteyen hükümet, öte tarafta ise anlatılan hiçbir şeyin doğru olmadığını söyleyen ve farklı iddialarda bulunan muhalif cephe var. Ben ve benim gibiler arada sıkıştık. Ne yana döneceğimi bilemiyorum gerçekten. İnanmak istiyorum her şeyin kontrol altında olduğuna ama biliyorum ki bu doğru değil...

Bugün evdeki ihtiyaçları gidermek için mecburen dışarı çıktık. Günlerdir hız kesmeden devam eden fırtına yüzünden terasa bile çıkamadığımız için, arabayla bir tur iyi gelir diye düşünüyordum. Velhasıl çıktık ve Ortakent'teki bir AVM'ye girdik. İçindeki süpermarkette aradığımız pek çok şeyi bulduk. Sonra birkaç şey için daha dolaştık. Eve döndük. TV'de Cumhurbaşkanı'nın halka konuşmasına denk geldik. Tam 1 saat konuştu ve biz sağlık önlemleriyle ilgili haberler beklerken o bize konut faizlerinin indirimi, yaşlılara maske ve kolonya dağıtımı, Hz.  Ömer'den kıssalar gibi şeyler anlattı. Hakkını yemeyeyim, bir de turizm ve seyahatlerde KDV'nin %1e çekildiğini anlattı. Bir taraftan evde kalın deyip öte yandan seyahati ucuzlatmalarına ne denir ben bilemiyorum. İşin özü,  bir takım iş adamlarını etrafına toplamış olan Cumhurbaşkanı, halka ASLINDA yapılması gerekli hiçbir şeyi anlatmadı. Daha çok seçim propaganda konuşması gibiydi. Eşimle sadece dinledik, ben arada bir iki laf salladım ekrana doğru ama neticede kendi kendimize olduğumuzu bir kere daha anladım. Devlet dar duruma düşersek ne yapacağını bilemiyordu. Önlem diye alınanlar önlem değil, dilek ve temennilerden ibaret içi boş söylemlerdi.

Bugün, laf aramızda, dışarıda dolaşırken, herkesin suratına acaba hasta mıdır diye bakmaktan yoruldum. Öksürecek mi, tıksıracak mı, virüslü mü virüssüz mü diye düşünürken, gerim gerim gerildim. Eşim zaten bir yüksek gerilim hattına döndü hepten. Korkudan ziyade korkunun gölgesinden korkmak daha korkutucu... Aynı cümlede  4 defa korku demek???????? Bozmuyorum, aynen böyle kalsın.

Yarın fırtına dinerse rahatlayacağım. Biraz yürüyüş yapabilir, doğayla yeniden bağ kurabilirim. Üşütürüm korkusuyla çıkamıyorum şöyle ağız tadıyla.

Bugünlük bu kadar...

Hiç yorum yok:

Tecritte 3. Hafta... Her şey normalmiş gibi yaşamaya çalışmak...

Günler birbirini hızla takip ederken, bir de fark ettim ki, tecritteki 3. haftamızı doldurmuşuz geçen Perşembe. Bugün Cumartesi... Sa...